Intalnim destul de des cazuri cand clientul foloseste paleti subdimensionati sau supradimensionati ca si specificatii tehnice (dimensiuni generale, latime grosime elemente) pentru activitatea sa sau cand clientul incepe o activitate noua si nu stie de ce fel de palet are nevoie in activitatea sa. Un palet supradimensionat genereaza costuri in plus intrucat clientul poate avea aceeasi utilitate de la un palet mai ieftin. Un palet subdimensionat va genera pierderi (si respectiv costuri in plus) prin faptul ca se va rupe in timpul ambalarii (deci va trebui casat si va ingreuna tot procesul de productie) sau in timpul transportului (marfa deteriorata sau care trebuie reambalata), de asemenea atunci cand paletii nu rezista si se rup, marfa care cade de pe paletii care se rup poate afecta marfa de pe paletii alaturati s.a.m.d..

Echipa noastra detine calificarile si experienta necesare pentru proiectarea si design-ul pe calculator a paletilor, atat ca si paramentri tehnici necesari ca paletii sa reziste greutatea maxima sustinuta cat si ca modul de utilizare (modul de ambalare, transport, depozitare, numar de utilizari etc.). Dupa proiectare si design, emitem clientului schita tehnica (sau desenul tahnic) a paletilor in format PDF sau JPG.

Petru a putea configura dimensiunile generale ale paletul si respectiv ale elementelor sale (scanduri si calupi) si respectiv a-i elabora o schita tehnica mai apoi, dupa caz, clientul trebuie sa ne puna la dispozitie una sau mai multe dintre informatiile de mai jos:

  • Industria clientului
  • Marfa clientului
  • Tipul de depozitare
  • Conditiile de depozitare
  • Modul de manipulare
  • Modul de transport
  • Modul de ambalare
  • Daca paletul trebuie tratat termic
  • Daca paletul trebuie uscat
  • Daca paletul se recupereaza sau nu
  • Numarul de utilizari
  • Alte cerinte speciale

De foarte multe ori pot aparea in practica diferite situatii noi, neprevazute la proiectare in ceea ce priveste modul de utilizare a paletului. Dupa proiectarea, design-ul si elaborarea schitei tehnice a paletului, dupa caz si la cererea clientului, se fac mostre pentru testare si retestare. De obicei lotul de mostre pentru testare este alcatuit din 2-3 buc. in timp ce lotul pentru retestare este compus din necesarul de paleti pentru un camion plin de marfa (in cazul unui palet cu dimensiuni generale de 800x1200 de exemplu, ar fi un necesari pentru retestare 34 de astfel de paleti). Cu alte cuvinte la testare se fac primele teste in curtea clientului si daca paletul este conform, se face si restestarea in timpul transportului de la client la beneficiarul final. Abia dupa testare si retestare recomandam sa se comande loturi mai mari de paleti.